Wat doen we nog wel?

Door de eerste, tweede en derde golf van maatregelen rondom het corona virus staat het dagelijkse sociale verkeer steeds verder stil. Het jongerenwerk van stichting ROAT merkt al langer dat het voor de jeugd een hele moeilijke tijd is; naar school gaan is vooral online les volgen, het sporten staat stil en jongeren gaan het contact met elkaar steeds meer missen. De jeugdhonken van ROAT zijn op dit moment vanwege de maatregelen gesloten. We houden ons nu vooral bezig met de vraag “wat kunnen we nog wel?” binnen de geldende maatregelen.

Extra activiteiten

Afgelopen oudjaar 31-12-2020 heeft stichting ROAT samen met de gemeente Vlissingen een FIFA-toernooi georganiseerd in sporthal Baskenburg. Het FIFA-toernooi was een succes! Ruim 40 jongeren van 13 tot en met 18 jaar hebben deelgenomen. Jongerenwerker Dangelo Martien geeft aan dat welzijnsorganisatie stichting ROAT heeft aangedrongen op organisatie van activiteiten. Het is fijn dat de gemeente de ontheffing heeft gegeven. Het jongerenwerk geeft aan dat het goed is dat zij de contacten met de jongeren in stand kunnen houden. Op deze manier houden we feeling met wat er bij hen speelt tijdens deze lockdowns.

In de komende periode probeert het jongerenwerk van stichting ROAT extra activiteiten voor jongeren te organiseren, uiteraard met inachtneming van de geldende RIVM maatregelen, inclusief de avondklok. Voor elke aanvraag moeten we eerst toestemming (ontheffing) aanvragen bij de Burgermeester van Vlissingen. Veiligheid staat voorop.

Online activiteiten voor jongeren

Het is momenteel moeilijker om echt fysiek bij elkaar te komen, zoals je hier boven kunt lezen. Onze jongerenwerkers en vrijwilligers zetten zich ook online in met:

· Digitale Huiswerkbegeleiding

· Digitale meidenactiviteit 12+ snitchen of strijden, online game

· Digitale jongensactiviteit 12+ snitchen of strijden, online game

Het spel Strijden of Snitchen is een spel waar stellingen staan beschreven waarop je antwoord geeft. Wat zou je doen in zo’n situatie en waarom? Door “een kant” te kiezen kom je in een gesprek of discussie met de anderen. De stelling kan te maken hebben met school, fraude, seksualiteit, drugs(gebruik) of andere dagelijkse settings. Er wordt voorgelezen wat de stelling is; hierna wordt aan de groep gevraagd of ze zullen strijden of snitchen. Het spel laat dus zien wat de mening van de jongeren is, welke rol in de maatschappij zij hebben en hoe de interactie is.

Aanmelden digitale activiteiten

Gratis aanmelden voor de digitale meidenactiviteit kun je bij Ichraq Isarti via instagram, snapchat of whatsapp (06 4221 2078).

Voor de digitale jongensactiviteit kun je je aanmelden bij Dangelo Martien via instagram, snapchat of whatsapp (06 87717419).

Datum en tijdstip worden met de aangemelde deelnemers afgesproken.

Nieuws via social media & website

Nieuwe activiteiten worden gedeeld op facebook en Instagram van stichting ROAT en op onze website!