Burenhulp Paauwenburg

Betrokken buurten zijn buurten waar minder eenzaamheid is. Om de onderlinge betrokkenheid in de Vlissingse wijk Paauwenburg te verhogen, lanceren we Burenhulp Paauwenburg! ‘Burenhulp’ betekent een bewoner uit je wijk helpen met praktische klussen in huis of tuin, de hond uitlaten of boodschappen doen. Maar Burenhulp gaat vérder! Want is een wijkgenoot eenmaal over de vloer geweest om een schilderijtje op te hangen, dan hebben de vragende en helpende wijkgenoot direct een prettig contact gemaakt. Op straat zullen ze elkaar groeten en het is makkelijker om nóg eens om hulp te vragen. Het geruststellende gevoel dat er hulp is als je dat nodig hebt, is soms al genoeg. Buurten worden nu eenmaal leuker en socialer als buren elkaar ontmoeten!

Wat doet Burenhulp Paauwenburg?

· Hond uitlaten

· Vervoer (ziekenhuis/huisarts)

· Klusje in huis (bijvoorbeeld lamp of schilderij ophangen)

· Klusje in tuin (bijvoorbeeld snoeien of gras maaien)

· Boodschappen doen

· Wandelen (met rolstoel)

· Bellen

· Vriendschappelijk huisbezoek

Hulp nodig of vrijwilliger worden?

Woon je in Paauwenburg en heb je hulp nodig bij bijvoorbeeld vervoer naar het ziekenhuis, of wil je graag gebeld worden of bezoek thuis? Een wijkbewoner staat voor je klaar! Wil je graag zelf vrijwilliger worden en wijkbewoners in Paauwenburg een handje helpen? Bel of mail dan naar:

Daphne van der Stoep, Opbouwwerker Paauwenburg 06 82 53 93 83 of: d.vanderstoep@stichtingroat.com Stichting ROAT Vlissingen