Stichting ROAT

Informatiebijeenkomst Dementievriendelijk Paauwenburg

Op donderdag 23 september van 19 tot 21 uur vindt een Infobijeenkomst plaats over dementievriendelijk Paauwenburg in wijkcentrum De Burgerij (Van Hogendorpweg 58a Vlissingen). Het aantal mensen met dementie verdubbelt namelijk. We krijgen er allemaal mee te maken: thuis, op straat of op het werk. Met een klein beetje moeite kunnen we veel voor elkaar betekenen. Zodat mensen met dementie en hun naasten zo lang mogelijk van het leven in hun eigen wijk kunnen blijven genieten. Om die reden willen de zorg- en welzijnsmedewerkers uit Paauwenburg de wijk dementievriendelijk maken. En daar hebben we jullie als wijkbewoners voor nodig! Kom daarom op 23 september naar de Infobijeenkomst Dementievriendelijk Paauwenburg en kom te weten wat dementievriendelijk is en wat jij daaraan kunt bijdragen.

1) Fragment portret dementie (Bert van Leerdam)

2) Welkom & korte intro ‘dementievriendelijk’

3) Wat is dementie? (Oud-huisarts Jan Bergen)

4) Filmpje portret dementie (Bert van Leerdam)

5) Sociale gevolgen van dementie (Rosa Salvia, Emergis preventie)

6) Pauze met koffie en thee

7) Workshop ronde 1 (15 minuten)

8) Workshop ronde 2 (15 minuten)

9) Afsluitende woorden en opening Dementievriendelijk Paauwenburg (wethouder Els Verhage)

Workshops (15 minuten)

1) Maak bloemen voor je buur (vergeet-me-nietjes) (Joke Küppers)

2) Ontdek hoe vol jouw bordje is met ‘Bordje vol’ (Petra de Visser en Esther Geluk)

3) Maak contact met iemand met dementie door foto’s van vroeger

4) Bewegen op een stoel (Nicole Knippenburg)

Voor wie

De avond wordt gratis aangeboden aan inwoners, (vrijwilligers)organisaties, winkelpersoneel en andere belangstellenden van Paauwenburg en omgeving.

Mogelijk gemaakt door

De avond wordt mogelijk gemaakt door medewerkers van Zorgstroom, WVO-zorg, Fysiotherapie Paauwenburg, Het Tuinhuis, Manteling, Zeeuwse Zorgschakels, De Burgerij, Odensehuis, Eva Regelt! mantelzorgmakelaar Esther Geluk en ROAT.

Aanmelden mag, maar hoeft niet. Wil je graag een bepaalde workshop volgen? Geef je dan vast op via: d.vanderstoep@stichtingroat.com