Organisatie

De Stichting ROAT is in 2010 opgericht, oorspronkelijk met als doel om een sluitende aanpak te creëren voor hardnekkige overlastsituaties van risicojongeren in gemeente Vlissingen. Stichting ROAT heeft door het inzetten van de eigen ontwikkelde Keerpuntmethodiek een duurzame oplossing gevonden om de overlast tegen te gaan.

Inmiddels is stichting ROAT een volwaardige partner voor meerdere gemeenten en andere organisaties en richt zich niet meer alleen op risicojongeren maar op jeugd, jongeren en volwassenen in een breder perspectief! Stichting ROAT ondersteunt processen om de leefbaarheid en sociale samenhang in buurten en wijken te versterken.

De coaches van stichting ROAT zijn erop getraind om optimaal gebruik te maken van de eigen sterkte/kracht van alle bewoners. Deze methode van werken sluit aan bij de principes van Welzijn Nieuwe Stijl: resultaatgericht, direct erop af, vindplaatsgericht, vraaggericht, uitgaan van de eigen kracht van bewoners en jongeren.